1. Inleiding
  2. De privacy van bezoekers van onze website is erg belangrijk voor ons en we doen er alles aan om deze te beschermen. Dit beleid beschrijft wat we met uw persoonlijke gegevens doen.
  3. Als u bij uw eerste bezoek aan onze website instemt met het gebruik van cookies in overeenstemming met dit beleid, kunnen we cookies gebruiken telkens wanneer u onze site bezoekt.
  4. Bron
    Dit document is gemaakt met behulp van een sjabloon van SEQ Legal (seqlegal.com)
    en is gewijzigd door FIFB www.fifb.be
  5. Verzamelen van persoonlijke informatie 

De volgende soorten persoonlijke informatie kunnen worden verzameld, opgeslagen en gebruikt:

  1. Informatie over uw computer, waaronder uw IP-adres, uw geografische locatie, uw browsertype en -versie en uw besturingssysteem;
  2. Informatie over uw bezoeken aan en gebruik van deze website, waaronder de verwijzende bron, de duur van het bezoek, de bekeken pagina's en websitenavigatiepaden;
  3. Informatie zoals uw e-mailadres, dat u opgeeft wanneer u zich registreert op de site;
  4. Informatie die u invult wanneer u een profiel aanmaakt op onze website, zoals uw naam, uw profielfoto, uw geslacht, uw geboortedatum, uw relatiestatus, uw interesses en hobby's, uw opleiding en professionele achtergrond;
  5. Informatie zoals uw naam en e-mailadres, die u invoert om u in te schrijven voor onze e-mails en/of nieuwsbrieven;
  6. Informatie die u invoert wanneer u de diensten op onze website gebruikt;
  7. Informatie die wordt gegenereerd wanneer u onze site gebruikt, inclusief wanneer, hoe vaak en onder welke omstandigheden u de site gebruikt;
  8. Informatie met betrekking tot de aankopen die u doet, de diensten die u gebruikt of de transacties die u uitvoert op onze site, waaronder uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en bankgegevens;
  9. Informatie die u op onze website publiceert met de bedoeling deze op het internet te publiceren, inclusief uw gebruikersnaam, uw profielfoto's en de inhoud van uw publicaties;
  10. Informatie in de communicatie die u ons per e-mail of op onze website stuurt, inclusief de inhoud en metadata daarvan;
  11. Alle andere persoonlijke informatie die u aan ons verstrekt.

Voordat u persoonlijke informatie over een andere persoon aan ons bekendmaakt, moet u de toestemming van die persoon verkrijgen voor de bekendmaking en verwerking van die persoonlijke informatie in overeenstemming met dit beleid.

  1. Gebruik van uw persoonlijke gegevens

Persoonlijke informatie die u ons via onze website verstrekt, wordt gebruikt voor de doeleinden die in dit beleid of op de relevante pagina's van de site worden beschreven. Wij kunnen uw persoonlijke informatie gebruiken om:

  1. Onze website en ons bedrijf beheren;
  2. Onze website voor jou personaliseren;
  3. Om u in staat te stellen gebruik te maken van de diensten die op onze website worden aangeboden;
  4. U de goederen sturen die u op onze site hebt gekocht;
  5. Om u te voorzien van de diensten die u op onze site koopt;
  6. Je afschriften, facturen en betalingsherinneringen sturen en je betalingen innen;
  7. Om u niet-marketing commerciële berichten te sturen;
  8. U e-mailmeldingen sturen waar u uitdrukkelijk om hebt gevraagd;
  9. u onze nieuwsbrief per e-mail te sturen, als u daarom hebt gevraagd (u kunt ons op elk moment laten weten dat u onze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen);
  10. Om u marketingcommunicatie te sturen met betrekking tot ons bedrijf of tot zorgvuldig geselecteerde bedrijven van derden waarvan wij denken dat die interessant voor u kan zijn, in de vorm van een publicatie of, als u daar uitdrukkelijk mee hebt ingestemd, via e-mail of een vergelijkbare technologie (u kunt ons op elk moment laten weten dat u geen marketingcommunicatie meer wilt ontvangen);
  11. Om statistische informatie over onze gebruikers aan derden te verstrekken (zonder dat deze derden op basis van deze informatie individuele gebruikers kunnen identificeren);
  12. Door u of over u ingediende verzoeken en klachten met betrekking tot uw website behandelen;
  13. Om de veiligheid van onze website te handhaven en fraude te voorkomen;
  14. na te gaan of de voorwaarden voor het gebruik van onze website worden nageleefd (inclusief het controleren van privéberichten die via de privéberichtenservice van onze website worden verzonden); en
  15. Andere toepassingen.

Als u persoonlijke informatie naar onze website stuurt voor publicatie, zullen wij deze informatie publiceren en kunnen wij deze gebruiken in overeenstemming met de toestemming die u ons geeft.

Uw vertrouwelijkheidsinstellingen kunnen worden gebruikt om de publicatie van uw informatie op onze website te beperken en kunnen worden aangepast in uw vertrouwelijkheidsinstellingen op de website.

Zonder uw uitdrukkelijke toestemming zullen wij uw persoonlijke gegevens niet aan derden verstrekken voor hun direct marketing of die van andere derden.

  1. Openbaarmaking van uw persoonlijke gegevens

Wij kunnen uw persoonlijke gegevens bekendmaken aan onze werknemers, leidinggevenden, verzekeraars, professionele adviseurs, agenten, leveranciers of onderaannemers voor zover dit redelijkerwijs noodzakelijk is voor de doeleinden die in dit beleid worden uiteengezet.

We kunnen uw persoonlijke gegevens bekendmaken aan elk lid van onze bedrijvengroep (dit betekent onze dochterondernemingen, onze uiteindelijke houdstermaatschappij en elk van haar dochterondernemingen) voor zover dit redelijkerwijs nodig is voor de doeleinden die in dit beleid worden uiteengezet.

We kunnen uw persoonlijke gegevens openbaar maken:

  1. Voor zover de wet ons daartoe verplicht ;
  2. In de context van huidige of toekomstige juridische procedures;
  3. Om onze wettelijke rechten vast te stellen, uit te oefenen of te verdedigen (inclusief het verstrekken van informatie aan anderen ten behoeve van fraudepreventie en kredietrisicovermindering);
  4. de koper (of potentiële koper) van een bedrijf of activa in ons bezit die wij willen verkopen (of overwegen te verkopen); en
  5. Aan elke persoon van wie wij redelijkerwijs aannemen dat hij of zij lid is van een rechtbank of een andere bevoegde autoriteit voor de openbaarmaking van dergelijke persoonlijke informatie, indien het naar onze mening waarschijnlijk is dat een dergelijke rechtbank of autoriteit de openbaarmaking van dergelijke persoonlijke informatie zal eisen.

Tenzij anders vermeld in dit beleid, geven we uw persoonlijke gegevens niet door aan derden.

  1. Internationale gegevensoverdracht 
  2. De informatie die we verzamelen kan worden opgeslagen, verwerkt en overgedragen in elk land waar we actief zijn, zodat we de informatie kunnen gebruiken in overeenstemming met dit beleid.
  3. De informatie die we verzamelen kan worden overgedragen naar de volgende landen, die geen wetten voor gegevensbescherming hebben die gelijkwaardig zijn aan de wetten die gelden in de Europese Economische Ruimte: de Verenigde Staten van Amerika, Rusland, Japan, China en India.
  4. De persoonlijke informatie die u op onze website publiceert of die u ter publicatie aanbiedt, kan via het internet over de hele wereld beschikbaar zijn. We kunnen het gebruik, goed of slecht, van deze informatie door derden niet voorkomen.
  5. U gaat uitdrukkelijk akkoord met de overdracht van persoonlijke gegevens zoals beschreven in deze Sectie F.
  6. Bewaren van uw persoonlijke gegevens
  7. Deze Sectie G beschrijft ons beleid en onze procedures voor het bewaren van gegevens, ontworpen om ons te helpen voldoen aan onze wettelijke verplichtingen met betrekking tot het bewaren en verwijderen van persoonlijke gegevens.
  8. Persoonsgegevens die wij voor welk doel dan ook verwerken, worden niet langer bewaard dan nodig is voor dat doel of die doelen.
  9. Zonder afbreuk te doen aan sectie G-2, zullen we over het algemeen persoonlijke gegevens in deze categorieën verwijderen op de datum en het tijdstip die hieronder worden gespecificeerd:
    1. Dit type persoonlijke gegevens zal worden verwijderd {ENTER DATUM/TIJD}; en
    2. {VUL ANDERE DATA/TIJDEN IN}.
  10. Niettegenstaande de andere bepalingen van deze Sectie G, bewaren we documenten (inclusief elektronische documenten) die persoonsgegevens bevatten:
    1. Voor zover de wet ons daartoe verplicht ;
    2. Als we van mening zijn dat de documenten relevant kunnen zijn voor lopende of potentiële juridische procedures; en
    3. Om onze wettelijke rechten vast te stellen, uit te oefenen of te verdedigen (met inbegrip van het verstrekken van informatie aan anderen ten behoeve van fraudepreventie en kredietrisicovermindering).
    4. Beveiliging van uw persoonlijke gegevens
  11. We nemen redelijke technische en organisatorische voorzorgsmaatregelen om verlies, misbruik of wijziging van uw persoonlijke gegevens te voorkomen.
  12. We slaan alle persoonlijke informatie die u verstrekt op beveiligde servers op (beveiligd met een wachtwoord en firewall).
  13. Alle elektronische financiële transacties die via onze website worden uitgevoerd, worden beschermd door coderingstechnologieën.
  14. U erkent dat de overdracht van informatie via het internet inherent onveilig is en dat wij de veiligheid van uw gegevens die via het internet worden verzonden niet kunnen garanderen.
  15. U bent verantwoordelijk voor de vertrouwelijkheid van het wachtwoord dat u gebruikt om toegang te krijgen tot onze website; wij zullen u niet om uw wachtwoord vragen (behalve wanneer u zich identificeert op onze website).
  16. Wijzigingen

Van tijd tot tijd kunnen we dit beleid bijwerken door een nieuwe versie op onze website te plaatsen. U dient deze pagina regelmatig te controleren om er zeker van te zijn dat u op de hoogte bent van eventuele wijzigingen in dit beleid. We kunnen u op de hoogte stellen van wijzigingen in dit beleid via e-mail of via de privéberichtendienst van onze website.

  1. Uw rechten

U kunt ons vragen u alle persoonlijke informatie te verstrekken die wij over u hebben; de overdracht van dergelijke informatie zal onderworpen zijn aan de volgende voorwaarden:

  1. Betaling van onkosten {ENTREER ONKOSTEN INDIEN RELEVANT}; en
  2. Presentatie van voldoende bewijs van je identiteit {LEES TEKST AAN UW BELEID} (voor dit doel accepteren we over het algemeen een notariële fotokopie van je paspoort plus een originele kopie van een energierekening met je huidige adres).

We kunnen de door u gevraagde persoonlijke gegevens bewaren voor zover dit wettelijk is toegestaan.

U kunt ons op elk moment vragen om uw persoonlijke gegevens niet te verwerken voor marketingdoeleinden.

In de praktijk zult u er vooraf uitdrukkelijk mee instemmen dat wij uw persoonlijke gegevens voor marketingdoeleinden gebruiken of zullen wij u de mogelijkheid bieden om het gebruik van uw persoonlijke gegevens voor marketingdoeleinden te weigeren.

  1. Websites van derden

Onze website bevat hyperlinks naar websites van derden en informatie daarover. Wij hebben geen controle over deze sites en zijn niet verantwoordelijk voor hun privacybeleid of praktijken.

  1. Informatie bijwerken

Laat het ons weten als de persoonlijke informatie die wij over u hebben, moet worden gecorrigeerd of bijgewerkt.

  1. Cookies

Onze website maakt gebruik van cookies. Een cookie is een bestand met een identificatiecode (een reeks letters en cijfers) die door een webserver naar een webbrowser wordt gestuurd en door de browser wordt opgeslagen. De identificatiecode wordt vervolgens teruggestuurd naar de server telkens wanneer de browser een pagina van de server opvraagt. Cookies kunnen "permanente" of "sessiecookies" zijn: een permanente cookie wordt door de browser opgeslagen en blijft geldig tot de vervaldatum, tenzij de gebruiker deze voor die datum verwijdert; een sessiecookie verloopt aan het einde van de gebruikerssessie, wanneer de browser wordt afgesloten. Cookies bevatten over het algemeen geen informatie waarmee een gebruiker persoonlijk kan worden geïdentificeerd, maar de persoonlijke informatie die wij over u opslaan, kan worden gekoppeld aan de informatie die in de cookies is opgeslagen en via de cookies is verkregen. {Wij gebruiken alleen sessiecookies / permanente cookies / sessiecookies en permanente cookies op onze website}.

  1. De namen van de cookies die we op onze website gebruiken en de doeleinden waarvoor we ze gebruiken, worden hieronder beschreven:
    1. We gebruiken Google Analytics en Adwords op onze website om: {INCLUDEER ALLE WAARDEN WAAROP COOKIES WORDEN GEBRUIKT OP UW SITE} een computer te herkennen wanneer een gebruiker de website bezoekt/ gebruikers te volgen terwijl ze door de website navigeren/ het gebruik van een winkelwagentje op de website mogelijk te maken/ het gebruik van een website te verbeteren/ het websitegebruik te analyseren/ de website te beheren/ fraude te voorkomen en de veiligheid van de website te verbeteren/ de website voor elke gebruiker te personaliseren/ gerichte advertenties te sturen die interessant kunnen zijn voor bepaalde gebruikers (beschrijf uw andere doeleinden);
  2. In de meeste browsers kunt u cookies weigeren of accepteren. Bij de meeste browsers kunt u bijvoorbeeld cookies weigeren of accepteren:
    1. Met Internet Explorer (versie 10) kunt u cookies blokkeren via de alternatieve instellingen voor cookiebeheer die beschikbaar zijn door te klikken op "Extra", "Internetopties", "Vertrouwelijkheid" en vervolgens "Geavanceerd";
    2. met Firefox (versie 24) kunt u alle cookies blokkeren door te klikken op "Extra", "Opties", "Privacy" en vervolgens "Persoonlijke instellingen gebruiken voor geschiedenis" te selecteren in het vervolgkeuzemenu en "Cookies van websites accepteren" uit te vinken; en
    3. Met Chrome (versie 29) kunt u alle cookies blokkeren door naar het menu "Aanpassen en beheren" te gaan, vervolgens op "Instellingen", "Geavanceerde instellingen weergeven" en "Inhoudsinstellingen" te klikken en vervolgens "Voorkomen dat sites gegevens vastleggen" te selecteren in de kop "Cookies".

Het blokkeren van alle cookies heeft een negatieve invloed op het gebruik van veel websites. Als u cookies blokkeert, kunt u niet alle functies van onze website gebruiken.

  1. U kunt cookies verwijderen die al op uw computer zijn opgeslagen. Hier is een voorbeeld:
    1. Met Internet Explorer (versie 10) moet u het cookies-bestand handmatig verwijderen (instructies hiervoor vindt u hier http://support.microsoft.com/kb/278835);
    2. met Firefox (versie 24) kunt u cookies verwijderen door te klikken op "Extra", "Opties" en "Privacy", vervolgens "Persoonlijke instellingen gebruiken voor geschiedenis" te selecteren en te klikken op "Cookies weergeven" en vervolgens op "Alle cookies verwijderen"; en
    3. Met Chrome (versie 29) kunt u alle cookies verwijderen door naar het menu "Aanpassen en beheren" te gaan en te klikken op "Instellingen", "Geavanceerde instellingen weergeven" en "Browsegegevens verwijderen", vervolgens "Cookies en modulegegevens van andere sites verwijderen" voordat u op "Browsegegevens verwijderen" klikt.
  2. Het verwijderen van cookies heeft een negatieve invloed op het gebruik van veel websites.

FIFB wijst alle verantwoordelijkheid af en adviseert u juridische experts te raadplegen als u het bovenstaande model op uw website implementeert.